და მაინც , რამ გამოიწვია ტიტანიკის ჩაძირვა? ეს კითხვა ყველას აწუხებდა . ამ კატასტროფას ხან უბედურ შემთხვევას მიაწერდნენ , ხანაც კაპიტნის დაუდევრობას, თუმცა ეს საკითხი დღესაც ბურუსითაა მოცული. ამ გაუგებრობას ემატება ის უცნაური ფაქტები , რომლებიც ტიტანიკის გარშემო ტრიალებს...
1972 წლის 15 აპრილს ლინკორნ “თეოდორ რუზველტის” რადისტმა დაიჭირა SOS სიგნალები – ხმაურსა და შიშინს შორის ისმოდა მოწოდება, რომელიც იუწყებოდა რომ “ტიტანიკი” იძირებოდა. რადიტმა ლოიდ დეტმერმა პირველი რაც იფიქრა ის იყო – “ხომ არ შევიშალეო”.. მაგრამ მერე გადაწყვიტა
მაინც
გამოეძახა
სანაპირო
დაცვა
– იქნებ
მართლა
ვიღაც
იძირება
და
შველა
სჭირდებაო.
ნაპირიდან
პასუხი
იყო
მეტად
უცნაური
– ლოიდ
უბრძანეს
– ყურადღება
არ
მიექცია
ამ
მოწოდებებისათვის
და
კურსი
განეგრძო.
უკვე
პორტში
ლოიდი
და
გემის
კაპიტანიც
ცდილობდნენ
გაერკვია
რა
მოხდა.
ამ
სიგნალებზე
უფრო
მეტად
ისინი
გააკვირვა
სანაპირო
დაცვის
უცნაურმა
პასუხმა
და
ქცევამ
– მაგრამ
პორტში
მათ
აუხსნეს,
რომ
ეს
არ
შეიძლებოდა
ყოფილიყო
“ტიტანიკის”
მოწოდება
– “ტიტანიკი”
60 წლის
წინ
ჩაიძირა
და
საერთოდ
არანაირი
SOS სიგნალი
არ
იყო
– ყველაფერი
მოგელანდათო.
მაგრამ
ლოიდი
ამით
არ
დაკმაყოფილდა
– მას
საეჭვოდ
მოეჩვენა
ის
ფაქტი,
რომ
რადიოკავშირზე
გამოძახებაზე
პასუხებს
სცემდნენ
არა
სამხედროები,
არამედ
სპეცსამსახურების
წარმომადგენლები!
და
მან
გადაწყვიტა
პატარა
გამოძიება
ჩაეტარებინა
– ჯერ
უბრალოდ
აინტერესებდა
რა
მოხდა,
მაგრამ
თანდათანობით
ისეთი
საინტერესო
ინფორმაციები
ამოქექა,
რომ
ბოლო
ბოლო
ნევროზის
გამო
ფსიქიატრიულში
აღმოჩნდა!
მაგრამ
სანამ
იქ
მოხვდებოდა – ბევრი
საინტერესო
დეტალი
აღმოაჩინა:დეტმერმა
მოქექა
სამხედრო
არქივები
და
აღმოაჩინა,
რომ
ის
ერთადერთი
არ
ყოფილა
ამ
ქვეყანაზე,
ვინც
ეს
სიგნალები
მოისმინა.!
არმოჩნდა,
რომ,
მისი
კოლეგები
(რადისტები)
ღებულობდნენ
ასეთ
სიგნალებს
“ტიტანიკიდან”
გარკვეული
პერიოდის
ინტერვალებით
– მან
დაალაგა
ყველა
ასეთი
შეტყობინება
და
ასეთი
უცნაური
სურათი
მიიღო!
1924 წელი,
1930- წელი,
1936- წელი,
1942- წელი!
აღმოჩნდა, რომ შეტყობინებები
ყოველ
6 წელიწადში
ფიქსირდებოდა!
მან გადაწყვიტა
კიდევ
ჩაეტარებინა
ექსპერიმენტი
და
1978 წელს
უკვე
სპეციალურად
ელოდებოდა
ამ
რადიოსიგნალს.
მერე
კი
ყველას
უმტკიცებდა,
რომ
მოისმინა
ის.
რა
ხდებოდა
შემდგომ
– 1984 და
1990 წლებში
უცნობია,
ვინაიდან
ლოიდი
ამ
დროს
ფსიქიატრიულში
მკურნალობდა
ნევროზის
გამო
ბალტიმორის
კლინიკაში.
მაგრამ
ისევ
აპრილში
(ტიტანიკი
14 აპრილს
ჩაიძირა)
– 1996 წელს
კანადურ
გაზეთ
“სან”-
ში
კვლავ
გაჩნდა
ცნობა
იმის
შესახებ,
კანადურმა
გემმა
“კვებეკმა”
ისევ
მიიღო
რადიოშეტყობინება
“ტიტანიკიდან”
– გვიშველეთო! ამჟამდ
კი
დაფიქრდნენ
რა
ხდებოდა.
ზოგიერთი
მეცნიერის
აზრით,
შეიქმნა
ერთგვარი
ინფორმაციულ-სივრცული
ფანტომი,
რომელმაც
გადალახა
დრო
და
სივრცე
და
ყოველ
6 წელიწადში
ბრუნდებოდა
იმავე
ადგილას,
სადაც
წარმოიშვა!
ზოგი მეცნიერი
ფიქრობდა,
რომ
ასეთი
გარღვევა
სივრცე
და
დროში
მოხდა
არა
მარტო
მომავალში
– არამედ
პირიქით
– წარსულშიცო
-ანუ
იგი
გაიგაზვნა
დროის
ორივე
მხარესო!
მაშინ
ის
უნდა
ყოფილიყო
ასევე
1906 წ,
1900 და
1894 წლებშიც.
იყო კი ის დაფიქსირებული?
არა –
ვინაიდან
მაშინ
რადიო
ძვირი
სიამოვნება
იყო
და
ის
ცოტა
ვინმეს
ჰქონდა,
მაგრამ
სამაგიეროდ
წარსულში
აღმოჩნდნენ
ადამიანები,
რომლებიც
იჭერდნენ
ამ
სიგნალებს
საკუთარი
გონებით
– თუმცა
კი
გაუცნობიერებლად!
რობერტსონი
იყო
ერთი,
ყველასათვის
უცნობი
მწერალი,
რომელმაც
1896 წელს
გამოუშვა
რომანი
– “ ტიტანის დაღუპვა " – სადაც დაწვრილებითაა აღწერილი დიდი გემის დაღუპვის ისტორია ატლანტიკის ოკეანეში.
მკვლევართა
ერთი
ჯგუფი
მიიჩნევს,
რომ
მორგანმა
“ტიტანიკის”
დაღუპვამდე
რამდენიმე
წლით
ადრე
– მიიღო
ასეთივე
“ინფორმაციული”
სიგნალი
და
ის
გაუცნობიერებლად
ასახა
თავის
რომანში.
და აი მსგავსებებიც მორგანის “ტიტანსა” და ნამდვილ “ტიტანიკს” შორის:
1. ეს გემი რობერტსონის
რომანში
მეიმართებოდა
ინგლისიდან
ამერიკაში
(ისევე
როგორც
“ტიტანიკი”)
2. ორივე გემი დაახლოებით 800 ფუტი იყო სიგრძეში.
3. ორივე გემს ჰქონდა ზედმეტსახელი ჩაუძირავი (Unsinkable)
4. მორგანის ტიტანს 20 სამაშველო ნავი ქონდა (მხოლოდ 4-ით ნაკლები ტიტანიკზე) და არც ერთი არ იყო საკმარისი ხალხისთვის.
5. ორივე გემი ჩრდილო ატლანტიკურ ოკეანეში მიცურავდა.
6. ორივე გემზე დაახლოებით 3000 მგზავრი იყო.
7. ორივე გემი აისბერგთან შეჯახების გამო ჩაიძირა.
8. ტიტანიკი 1912 წლის 14 აპრილს შეასკდა აისბერგს, ნიუფაუნდლენდიდან (Newfoundland) დაახლოებით 400 მილის დაშორებით. ტიტანიც აპრილში დაეჯახა აისბერგს გამოგონილი ტერანოვადან დაახლოებით 400 მილის დაშორებით (ინგლისური თარგმანით Terranova იგივეა რაც Newfoundland, Terra – Land/Terrian და Nova – New).
9. ორივე გემზე მგზავრების ნახევარზე მეტი დაიხრჩო
3. ორივე გემს ჰქონდა ზედმეტსახელი ჩაუძირავი (Unsinkable)
4. მორგანის ტიტანს 20 სამაშველო ნავი ქონდა (მხოლოდ 4-ით ნაკლები ტიტანიკზე) და არც ერთი არ იყო საკმარისი ხალხისთვის.
5. ორივე გემი ჩრდილო ატლანტიკურ ოკეანეში მიცურავდა.
6. ორივე გემზე დაახლოებით 3000 მგზავრი იყო.
7. ორივე გემი აისბერგთან შეჯახების გამო ჩაიძირა.
8. ტიტანიკი 1912 წლის 14 აპრილს შეასკდა აისბერგს, ნიუფაუნდლენდიდან (Newfoundland) დაახლოებით 400 მილის დაშორებით. ტიტანიც აპრილში დაეჯახა აისბერგს გამოგონილი ტერანოვადან დაახლოებით 400 მილის დაშორებით (ინგლისური თარგმანით Terranova იგივეა რაც Newfoundland, Terra – Land/Terrian და Nova – New).
9. ორივე გემზე მგზავრების ნახევარზე მეტი დაიხრჩო
ტიტანიკის” დაღუპვის მერე კი მანამდე ყველასათვის უცნობი მორგანის რომანი სენსაციად იქცა. მართალია, მორგანმა “ტიტანიკის” დაღუპვის შემდგომ გამოშვებულ გამოცემებში ცოტა შეცვალა დეტალები, რათა რომანი მაქსიმალურად დაახლოებული ყოფილიყო
რეალურ
მოვლენებთან
– მაგრამ
მაინც
საოცარია
ასეთი
დამთხვევები
-
No comments:
Post a Comment